Tuesday 23 April 2013

PRU 13 - Penyanyi yang bertanding pilihanraya, Part 2: Aishah....janji manis mu

Part 2
Penyanyi Aishah, nama sebenar Wan Aishah binti Wan Ariffin, dahulu terkenal semasa alam remajanya bersama sama kumpulan muzik Fan Club dari New Zealand.

Biodata beliau  klik link ini

Pilihanraya Umum 13
Bertanding di Parlimen Jempol mewakili PAS, beliau  akan menentang calon dari BN-UMNO yang bukan calang calang orangnya iatu Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad.

Komen Penulis
Yang menariknya di pertandingan ini ialah bukan kemungkinan kalahnya Aishah, tapi kebarangkalian TS Isa Samad dapat mengekalkan kerusi beliau.

Pada pandangan penulis,bukan satu kejutan kalau Pak Isa menang, tapi menjadi satu tamparan hebat sekiranya Aishah berjaya merampas kerusi otai itu.

Apa pun biarlah pengundi setempat membuat pilihan. Namun adakah wajar dan berbaloi bila Pas Pusat menamakan Aishah sebagai calon dan  meminta Ketua Dewan Pemuda PAS Jempol Mohd Fairuz Mohd Isa memberi laluan kepada Aishah. Tidakkah jentera pilihanraya dan pengikut Fairuz berkecil hati dengan calon 'payung terjun' ini.

Ikuti kisah lanjut Aishah di link ini

Mungkin Aishah ada formula tersendiri dalam PRU 13 ini, sebagaimana lagu dan lirik lagu "Janji manis mu",.........sama sama kita tunggu hari mengundi nanti

Sambil sambil itu, layan dulu lagu tu di link ini


wasalam.











2 comments:

Anonymous said...

Hasil keputusan di Jempol bolehlah kita tengok paten pengundi di Jempol kesan dari 2 manifesto yg berbeza.

matiara said...

thanks to Anonymous, yes....that the way of democracy, to choose the best manifesto offerred....